Általános szerződési feltételek

Felhívjuk leendő Vendégeink szíves figyelmét, hogy a szálláshelyfoglalás elindításával egyidejűleg kijelentik, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket és a Házirendet elolvasták, megértették és elfogadták.

1. Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Klein8 (cím: 2481 Velence, Klein köz 8; NTAK: EG24099120) szálláshelyet működtető Ready Invest Kft. (székhely:2481 Velence Csemete u 40., adószám: 26191164-2-07, email elérhetőség: info@klein8.hu, web: www.klein8.hu, kapcsolattartó személyes és elérhetősége: Horváthné Tóth Zsófia +36 30 233 9643; a továbbiakban: Szolgáltató) elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.

1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

2. Szerződő felek

2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

3. A szállásfoglalás, a szolgáltatás igénybevételének módja, időtartama, módosítása és feltételei

3.1. A Vendég írásbeli (weboldalon leadott vagy emailben elküldött) ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli visszaigazolást küld a szolgáltatás díja 50 %-ának megfelelő előlegre vonatkozó fizetési adatokkal és határidővel. A megrendelést a visszaigazolástól számított számított 72 óráig tartjuk, és amennyiben ezen 72 órán belül a megadott előleg megfizetésére nem kerül sor, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik és a foglalást a Szolgáltató törli.
A szállás elfoglalására csak a teljes szállásdíj teljesítésével (átutalás esetén bankszámlán történő jóváírásával) van lehetőség.
A Vendég tartozik felelősséggel az általa megadott adatok helyességéért és amennyiben a megadott elérhetőségre a visszaigazolás és a díjbekérő nem küldhető el, akkor a foglalást a Szolgáltató törli.

3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott megrendelés a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával és a megállapított előleg Szolgáltató részre történő megérkezésével jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem minősül szerződésnek.

3.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

3.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a vendégházat, a
Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére, Vendég szállásdíj visszatérítésére nem jogosult. A lejárati idő előtt megüresedett vendégházat a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

3.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat erre alkalmas okmányaik bemutatásával a törvényes előírásoknak megfelelően, a vendégház elfoglalása előtt igazolják. A vendégházban bejelentés nélkül senki sem lakhat. A szálláson csak a regisztrált Vendégek tartózkodhatnak.

3.6. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek írásbeli megállapodása szükséges.

3.7. Előzetes egyeztetés alapján, a szabad kapacitás függvényében és legkésőbb az érkezés napját megelőző 15. napig lehetőség van díjmentesen a Felek által írásban a már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására, így a módosított visszaigazolás válik érvényessé. Módosítás esetén a befizetett előleg az adott naptári évben használható fel.

3.8. Amennyiben a szállást érintő, váratlan esemény következik be és a Szolgáltató nem tudja biztosítani Vendégek részére a szállást, úgy egy a Szolgáltató által ajánlott másik időpontra a foglalás díjmentesen átfoglalható, vagy a Szolgáltató visszatéríti az addig megfizetett szállásdíjat.

4. Bejelentkezés (check-in) és kijelentkezés (check-out) feltételei

4.1. A Vendégnek joga van a vendégházat a Szerződés szerinti érkezési nap 16.00 órától elfoglalni.

4.2. A Vendég köteles a várható érkezés időpontját előzetesen legkésőbb a Szerződés szerinti érkezési napot megelőző napon jelezni. Kérjük, hogy ennek érdekében írásban vagy telefonon a Vendég vegye fel a kapcsolatot a kapcsolattartó személlyel.
Amennyiben a Vendég előleget fizetett, a vendégházat legkésőbb a következő nap 12.00 óráig lefoglalva marad és a Vendégnek joga van azt előzetes egyeztetés követően a következő nap 8.00-12.00 között elfoglalni.

4.3. A Vendégnek a vendégházat az elutazási nap 10.00 óráig el kell hagynia. A távozás napján a jakuzzi és a szauna már nem használható.

4.4. Korábbi érkezés vagy későbbi távozás a Felek írásbeli megállapodása esetén a szabad helyek függvényében lehetséges.

4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a szállás elfoglalását megelőzően, valamint a szállás elfoglalását követően is a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges és a megállapított díj megfizetése szükséges.

4.6. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon
12.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

5. Árak

5.1. A Szolgáltató mindenkori árairól a weboldalon lehet tájékozódni.

5.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja, egyedi ajánlatokat bocsáthat ki. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.

5.3. A Vendég a szállásdíjon felüli szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kap a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt írásban, illetve a weboldalon.

5.4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmát (ÁFA) és a mindenkori idegenforgalmi adó (IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

5.5. A Vendég által fizetendő előleg a megrendelt szolgáltatás díjának 50 %-a.

5.6. A szállásdíj naponta 4 óra szauna használatot tartalmaz adott napon 17 órától 21 óráig, mely tartalmazza a szükséges felfűtési időt is (ez utóbbi időjárástól függően általában 40-60 perc). Amennyiben a Vendégek ennél hosszabb ideig szeretnék használni a szaunát, felár ellenében megfelelő időben történő előzetes jelzés esetén tudja biztosítani a Szolgáltató, melynek napi díja: 15.000-Ft/nap.

5.7. A vendégházat a Vendégek tisztán, kitakarítva veszik át. Amennyiben probléma merül fel a tisztasággal, a Vendég a vendégház elfoglalása napján a kapcsolattartó személy felé köteles azt jelezni; utólagos reklamációt nem áll a szolgáltató módjában elfogadni. A Vendégek ottléte alatt takarítást a Szolgáltató nem végez, csak külön kérésre, kapacitás függvényében és felár ellenében, melynek díj 25.000 Ft/nap..

5.8. A szállásdíj kávékapszulát tartalmaz.

6. Ajánlatok, kedvezmények

6.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a szálláshely weboldalán kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni foglalásra vonatkoznak.

6.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.

7. Lemondási feltételek

7.1. Amennyiben a Szerződésben a felek nem állapodnak meg másban, úgy a lemondási és
módosítási feltételek a következők:
• az érkezés napját megelőző 30. napjáig kötbérmentesen lemondható a foglalás;
• az érkezés napját megelőző 30. naptól az érkezés napját megelőző 2. napjáig történő lemondás esetén a kötbér a foglalás 50%-a.
• az érkezés napját megelőző 2. naptól történő lemondás esetén a kötbér a foglalási díj 100%-a.
Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Vendég viselné közvetlenül.

7.2. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti, és a foglalási díj 100 %-áig számított kötbérnek megfelelően a különbözetet kiszámlázza. A szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

8. Fizetés módja, garancia

8.1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forintban), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával vagy átutalással.

8.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles akként átutalni a Szolgáltató bankszámlájára átutalni, hogy az adott összeget legkésőbb az érkezés napján, a szállás lefoglalását megelőzően a Szolgáltató bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.

9. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

9.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal
felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
– a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott vendégházat, illetve a
létesítményeket;
– a Vendég a vendégházat a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 12 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
– a Vendég a vendégház biztonságával, rendjével, az üzemeltető alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
– a Vendég fertőző betegségben szenved;
– a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;
– a Vendég lánybúcsút, legénybúcsút vagy bármilyen bulit/rendezvényt szervez a Vendégház területén. Amennyiben a szálláshely elhagyásakor utólag derül ki , hogy nem engedélyezz bulit tartott a Vendég, illetve túlzott alkohol vagy egyéb tiltott szer fogyasztásból/használatából eredő, a vendégház eszközeinek nem rendeltetés szerű használatra utaló jelek merülnek fel a Szolgáltató jogosult  minimum 50.000 Ft plusz takarítási díjat kiszámlázni, melyet a  Vendég köteles azt esetlegesen okozott károkon felüli megfizetni. 

9.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik és a felek között elszámolásnak van helye.

10. A Vendég jogai

10.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a vendégház szokásos használatára, valamint szokás szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos használatára.

10.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére kötelezettséget vállal.

11. A Vendég kötelességei

11.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: Megrendelés visszaigazolását követő 72 órán belül előlegként a díj 50-%-a, a fennmaradó 50 %-os szállásdíj részlet a visszaigazolásban rögzített határidőig, legkésőbb a szálás elfoglalásának a napjáig, a szállás elfoglalását megelőző teljesítéssel esedékes.

11.2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását. A vendégházban elektromos autó töltésére nincs lehetőség. Amennyiben szokásos mértéknél magasabb elektromos energia használat történik, azt a vendég köteles megfizetni.

11.3. A Vendégek kötelesek az ingatlanon a kert szükségszerű karbantartása miatti tevékenységek elvégzésének tűrésére.

11.4. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolóban, mely legfeljebb 4 gépjármű elhelyezésére szolgál.

11.5. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.

11.6. A szemetet a Vendégház területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kell kidobni. A szobákból, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.

11.7. Az ingatlan területén lévő eszközöket, berendezéseket, jakuzzit és szaunát a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. 18 éven aluli gyermekek felügyelet nélkül a jakuzzit, szaunát nem használhatja. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkat a Vendég köteles megtéríteni.

11.8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a vendégház nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálláshely zárt helyiségeiben (beleértve a szobákat is), közösségi területein, valamint a szálláshelyhez tartozó nyílt területen – az arra kijelölt hely kivételével – tilos a dohányzás, melynek rendelkezései a Vendég, vagy a Szolgáltató hozzájárulásával ott betartani köteles. Az üzemeltető alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálláshely területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
A Vendégházak nádfedeles épületek, több helyen faburkolattal rendelkeznek, ezért kiemelten gyúlékony. A Vendégházak területén poroltók vannak elhelyezve. Nyílt láng használata kizárólag a tűzrakóhelynél a kertben (itt dohányzás); illetve a téli hónapokban a kályhában, valamint az előbbiek szerinti előírt és jelzett területeken lehetséges.
A kandallót és a tűzrakóhelyet csak kellő odafigyeléssel és csak 18 év feletti Vendégek jogosultak használni.
Az ingatlan területére (és különösen az épületekbe) nem vihetőek be maró, gyúlékony, tűzveszélyes, robbanásveszélyes anyagok, tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői, hulladék, környezetre, egészségre ártalmas vagy pszichotrop anyag.

11.9. Tűz esetén Horváth Gergelyt a +36 30 400 4497 telefonszámon és a tűzoltókat a 112 segélyhívón kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálláshely közös rendeltetésű tereit a lehető leghamarabb elhagyni.

11.10. A vendégház közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek. Az okozott kárt a Vendég legkésőbb a távozáskor megtéríteni köteles.

11.11. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 10-18 16 év közötti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szálláshelyén és a vendégház teljes területén.

11.12. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

11.13. A Vendégek (ideértve a szálláshelyen a Szolgáltató hozzájárulásával tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat) kötelesek a szálláshely épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató, valamint a szomszédok szükségtelen zavarása nélkül használni. A szálláshelyen a Vendégek nyugalma érdekében
22.00 órától 6.00 óráig tartó időszakban hangoskodni, mindennemű zavaró zajt okozni tilos. Így például tilos a hangos rádiózás, magnózás, zenélés és éneklés, a motoros kerti és barkácsgépek üzemeltetése, a gépjármű motorjának járatása, illetve túráztatása, az ismételt dudálás, sípolás, fütyülés, a lármás játék és sport űzése, valamint általában akár emberi hanggal, akár zajkeltő eszközzel a közcsendet és köznyugalmat zavaró lármát okozni stb

11.14. Elutazáskor a Vendég köteles a kulcsokat a kapcsolattartó részére átadni vagy az érkezéskor megbeszéltek szerint a kulcsszekrényben elhelyezni. Amennyiben a szolgáltató képviselője a Vendég távozásakor nem tartózkodik a vendégház területén, a távozás időpontjáról a Szolgáltatót telefonon értesíteni szükséges. Ennek elmulasztása, illetve a kulcs elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat felszámítani, melynek díja 10.000.-Ft/db. A Vendég ezt a díjat legkésőbb a távozáskor köteles megfizetni. A kulcsot a Vendég az elutazásának napján 10 óráig használhatja fel a szobájába való bejutásra.

11.15. A vendégházak átvételekor a kifüggesztett leltár teljességét a Vendég ellenőrzi és amennyiben hiányosságot észlel a leltárlistában, az érkezésüktől számított 1 órán belül jelzi, hogy a hiányzó eszközök pótlása megtörténjen. A vendégházak legfeljebb 10 fő részére felszerelt.

11.16 A szállásdíj csak a vendégház általános takarítási díját tartalmazza.  A vendég távozáskor köteles az általa használt konyhai eszközöket elmosogatni és a helyére visszapakolni, a hűtőszekrényt kiüríteni, az ételmaradékot a házból eltávolítani. Amennyiben Vendég nem megfelelő tisztaságban hagyja ott a vendégházat a Szolgáltató extra takarítási díjat számolhat fel (minimum 20.000 Ft).

12. Állatok behozatala

12.1. Háziállatot/hobbyállatot a szálláshely nem fogad.

13. A Szolgáltató jogai

13.1. A szálláshely dolgozója jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek kilépéskori átvizsgálására.

13.2. Szükség esetén a dolgozó jogosult az ingatlan területén zajló forgalom irányítására.

13.3. Amennyiben a Vendég az igénybevett vagy megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására a magyar Polgári Törvénykönyv szerint zálogjog illeti meg a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyain, melyeket a szálláshelyre magával vitt. Erre a zálogjogra a bérbeadó zálogjogának szabályait kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a szálláshelyet.

14. A Szolgáltató kötelezettségei

14.1.A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások,
szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.

14.2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések
megtétele, azok írásban történő rögzítése.

15. Szolgáltató kártérítési felelőssége

15.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.

15.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.

15.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket az ingatlan területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

15.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

15.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

15.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a vendégház wellness részlegnek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére, e létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.

15.7. A vendégház szauna és jacuzzi részlegének használata a Vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély, ebből eredő balesetekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

15.8. A kártérítés mértéke legfeljebb a Szerződés szerinti napi szobaár összegének a ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

16. A Wellness részleg használata

16.1. A szaunát rendeltetésnek megfelelően kell használni és a megengedettnél (5 fő) több fő nem tartózkodhat.

16.2. A szauna/jakuzzi használata előtt kötelező a zuhanyzás.

16.3. A szauna használatához szauna lepedőt, szauna olajat és törülközőt biztosít a Szolgáltató.

16.4. A szauna működtetését a Vendég végzi ott tartózkodása alatt. A Vendég köteles a napi használati idő lejártát követően a szaunát kikapcsolni, ezáltal áramtalanítani.

16.5. A wellness részben tilos szemetelni, ételt fogyasztani, dohányozni, szeszesitalt fogyasztani, zuhany igénybevétele nélkül használni, a vizet szennyezni, tisztálkodó szert a vízbe vinni törékeny, balesetveszélyes tárgyat (pl. poharat) bevinni, utcai cipővel bemenni.

16.6. Amennyiben a nem megfelelő jakuzzi használat miatt szükséges a jakuzzi teljes leeresztése/tisztítása, ennek egyszeri díja 30.000.-Ft melyet köteles a vendég kifizetni.

17. A Vendég betegsége, halála

17.1 Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

17.2. A lázas vagy fertőző betegségben szenvedő Vendég a wellness részleget (jakuzzi, szauna) nem veheti igénybe.

17.3. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében..

18. Vis major

18.1. Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.

19. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

19.1. A teljesítés helye az a hely, ahol a szálláshely található.

19.2. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései szerint az Utazó (fogyasztó) a lakóhelye szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett békéltető testülethez fordulhat, ha panaszügyének rendezését a Szolgáltatónál igazolhatóan megkísérelte, de az nem vezetett eredményre. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

19.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

20. Adatvédelem

20.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek. A Szolgáltató által alkalmazott adatvédelmi tájékoztató a Szolgáltató weboldalán megtalálható.

A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, valamint a Házirendet és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a vendégház honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a vendégházban is elhelyezi.

Hatályos: 2024. augusztus 1-től